Vanliga frågor
Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna.
Allmänt
Är ni ett svenskt företag?
Ja. Vi är ett svenskt företag med huvudkontor i Malmö. Vårt lager ligger också i Malmö, därifrån alla beställningar skickas.
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar flera olika betalningsmetoder, inklusive kreditkort (Visa, MasterCard osv.), betalkort, PayPal, SEPA, iDEAL, Bancontact och Klarna. Du kan också se vilka betalningsalternativ som är tillgängliga i kassan, baserat på vilket land du befinner dig i.
Hur kontaktar jag kundservice?
Du hittar vår kontaktinformation längst ner på webbplatsen under ”Kontakta oss”, högst upp på sidan (på dator) under ”Behöver du hjälp?” eller via vår livechatt. Du kan också mejla oss direkt på: support@reliefr.se
Hur kan jag få uppdateringar om nyheter, erbjudanden och kampanjer?
För att få uppdateringar om våra senaste nyheter, erbjudanden och kampanjer kan du gå med i vår VIP-kundklubb på Facebook eller prenumerera på vårt nyhetsbrev via e-post. Ange bara din e-postadress i fältet för anmälan längst ner i högra hörnet på vår webbplats.
Min rabattkod fungerar inte?
Alla rabattkoder anges i kassan. Om rabatten inte dras av, vänligen kontrollera följande: Se till att koden är korrekt, att den inte har gått ut och att produkterna i din varukorg är berättigade till rabatten. Om problemet kvarstår, kontakta gärna vår kundservice på support@reliefr.se eller via kontaktformuläret på vår webbplats.
Frakt & Returer
När kan jag förvänta mig att få min beställning?
Vår standardleveranstid är 2–3 arbetsdagar om du lägger din beställning före kl. 11.00 på en vardag.
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 899 SEK. För beställningar under 899 SEK varierar fraktkostnaden beroende på vilket land du befinner dig i. Du kan se den exakta fraktkostnaden i kassan.
Vilka leveransalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder flera olika leveransalternativ, som alla visas i kassan. Just nu använder vi oss av GLS och UPS, eftersom dessa transportörer har gett högst kundnöjdhet bland våra kunder.
Kan jag hämta min beställning i butik?
Just nu har vi tyvärr ingen fysisk butik där du kan se eller hämta våra produkter. Om du är osäker på om våra produkter passar dig erbjuder vi en 30-dagars nöjdhetsgaranti – så du kan prova dem i lugn och ro.
Hur returnerar jag en produkt?
Om du vill returnera en produkt, vänligen kontakta vår kundservice på support@reliefr.se eller via kontaktformuläret på vår webbplats. Vi guidar dig genom hur du skapar en returetikett. Observera: Reliefr står inte för kostnaden för returfrakten.
Vad ska jag göra om jag får en skadad eller felaktig vara?
Vi beklagar besväret. Vänligen kontakta vår kundservice så snart som möjligt, så ordnar vi ett byte eller en retur av den skadade eller felaktiga varan. Vi kan be dig skicka bilder på problemet för att kunna lösa det så snabbt som möjligt.
Beställningar
Hur vet jag om min beställning har tagits emot?
När du har lagt din beställning får du ett bekräftelsemail med information om din beställning, inklusive ett ordernummer. Kontrollera gärna både inkorgen och skräppostmappen för att säkerställa att mailet har kommit fram. Om du inte har fått det, vänligen kontakta vår kundservice.
Var hittar jag mitt ordernummer?
Du hittar ditt ordernummer i bekräftelsemailet som du får kort efter att du har lagt din beställning. Om du inte hittar det, kontrollera gärna din skräppostmapp.
Kan jag ändra eller avboka min beställning efter att jag har betalat?
Tyvärr kan vi ofta inte ändra eller avboka en beställning efter betalning, eftersom vi strävar efter att behandla beställningar så snabbt som möjligt. Om du behöver göra ändringar, vänligen kontakta vår kundservice så snart som möjligt för att se om något kan göras.
Garanti & Reklamationer
Vilken garanti erbjuder ni?
Eftersom vi är övertygade om våra produkters positiva effekt och höga kvalitet erbjuder vi en 30-dagars nöjdhetsgaranti på alla varor. Utöver detta ger vi 3 års garanti i enlighet med konsumentskyddslagen. Garantin täcker fel i material och/eller tillverkning.
Vad är er garantipolicy?
Vi erbjuder 3 års garanti i enlighet med konsumentskyddslagen. Vår garanti täcker fel i material och/eller tillverkning. Den täcker inte fel eller skador som orsakats av felaktig användning av produkten. Vid ett giltigt garantiärende står vi för returfrakten i rimlig omfattning.
Hur byter jag en produkt eller hela min beställning?
Om du vill byta en eller flera produkter, vänligen kontakta vår kundservice på support@reliefr.se eller via kontaktformuläret på vår webbplats.
Hur får jag en återbetalning när jag returnerar en produkt eller gör en garantiansökan?
Om du önskar en återbetalning, vänligen kontakta vår kundservice på support@reliefr.se eller via kontaktformuläret på vår webbplats. Vi hanterar returer och garantiärenden dagligen för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen. När vi har mottagit varan på vårt lager tar det vanligtvis upp till 10 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt konto.
Produkter
(Fotmassage Rullare) Hur fungerar den?
Placera helt enkelt din fotmassage rullare på golvet, den är redo att användas direkt. Rulla sedan fötterna fram och tillbaka över den för att njuta av massagen. Den kan användas med eller utan strumpor, men vi rekommenderar att du använder den utan för bästa effekt.
(Fotmassage Rullare) Hur länge bör jag använda den?
Om du har väldigt ömma fötter rekommenderar vi att du använder den i minst 10 minuter om dagen. Det finns inga begränsningar för hur långa eller korta dina sessioner behöver vara – använd Reliefr Fotmassage Rullare närhelst du känner behov av en avslappnande massage.
(Fodlux Pro) Finns det en användarmanual på svenska?
Ja. En fysisk användarmanual medföljer på 12 språk, inklusive svenska. Om den tryckta versionen har kommit bort kan du även begära en digital kopia genom att kontakta support@reliefr.se eller via kontaktformuläret på vår webbplats.
(Fodlux Pro) Hur kan Fodlux Pro lindra kronisk smärta?
Fodlux Pro använder avancerad teknik för att rikta in sig på och lindra kronisk smärta i fötter, rygg och ben genom värme och massage. Detta kan hjälpa till att minska smärta och öka den allmänna komforten.
(Fodlux Pro) Är Fodlux Pro lämplig för alla fottyper?
Ja, Fodlux Pro har en flexibel fotmassagedesign som är lämplig för alla fottyper. Den är utformad för att ge komfort och lindring för en bred variation av användare.
(Plantar fasciit strumpor) Vad är plantar fasciit strumpor och vad är deras huvudsakliga funktion?
Plantar fasciit strumpor är elastiska och utformade för att förbättra blodcirkulationen i benen genom att ge graderad kompression. De hjälper till att minska svullnad, lindra trötthet och kan bidra till att förebygga blodproppar. De används ofta av personer med åderbråck eller vid situationer där man står eller sitter under längre perioder.
(Plantar fasciit strumpor) Hur kan plantar fasciit strumpor lindra kronisk smärta?
Plantar fasciit strumpor kan hjälpa till att lindra kronisk smärta genom att förbättra blodcirkulationen, minska svullnad och ge stöd åt muskler och leder. De bidrar också till att förebygga ytterligare skador.
Var kan jag hitta mer information om en produkt?
Om du har fler frågor om våra produkter är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på support@reliefr.se. Du kan också titta på våra produktbeskrivningar, som vanligtvis innehåller detaljerad information om storlekar, material, användningsinstruktioner och mer.